Extra grote terrassen Ridderkerk na versoepelingen

Woensdag 28 april mocht de horeca de terrassen weer openen. Om de corona-regels goed toe te kunnen passen, reikte wethouder Henk van Os maandag j.l. vergunningen uit voor extra grote terrassen bij horecaondernemingen in Ridderkerk. De ondernemers mogen nu meer ruimte voor hun terras gebruiken dan gewoonlijk.

Zo ontving ook Angelique Spanjersberg van Brussels Lof maandag een vergunning van de wethouder. De voorbereidingen waren vorige week al getroffen om de terrassen op te bouwen.

Van 12:00 tot 18:00 uur mogen de terrassen beperkt open. Per tafel mogen maximaal twee bezoekers uit verschillende huishoudens zitten of meerdere mensen uit hetzelfde huishouden.

Per terras mogen straks maximaal 50 mensen zitten. Er moet wel 1,5 meter afstand gehouden worden.