Facet lanceert campagne ‘Ridderkerk langer gezond’

‘Ridderkerk langer gezond’: dat is het thema en de naam van het nieuw gelanceerde leefstijlprogramma voor mensen in de leeftijdscategorie van 65 tot en met 75 jaar. Met dit programma investeert Facet in preventieve arrangementen om senioren zo lang mogelijk gezond en vitaal thuis te laten wonen. Het leefstijlprogramma bestaat uit vijf thema’s; bewegen, voeding, veiligheid in en om het huis, stress en slaap en start met spreekuren en voorlichtingsbijeenkomsten.

Spreekuur met leefstijlcoach

Juist in deze tijd van het coronavirus is een gezonde leefstijl en goed voor uzelf zorgen belangrijk. Facet Ridderkerk kan u daarbij helpen. Vanaf donderdag 1 oktober start leefstijlcoach Cathy van Es met gratis spreekuren aan de Schoutstraat 5. Wilt u gezonder gaan eten, maar weet u niet hoe? Zijn supplementen iets voor u? Hoeveel beweging is voldoende op een dag? Hoe kunt u uw nachtrust verbeteren? Hoe kunt u stoppen met piekeren? Zijn er aanpassingen nodig in uw woning om langer veilig en zelfstandig thuis te blijven wonen? De leefstijlcoach geeft u antwoord op al uw vragen met betrekking tot een gezonde leefstijl. Zij wordt daarbij ondersteund door haar collega Jesper Lagendijk. De spreekuren zijn iedere donderdag van 13.30 tot 16.00 uur op het kantoor van Facet Ridderkerk aan de Schoutstraat 5. Deelname aan de spreekuren is gratis.

Voorlichtingsbijeenkomsten

Ook wordt er op dinsdag 6 oktober, bij veel aanmeldingen ook op woensdag 7 oktober, een gratis voorlichtingsbijeenkomst over het thema voeding georganiseerd. In het kader van preventief gezond ouder worden is ook deze bijeenkomst voor inwoners van Ridderkerk van 65 tot en met 75 jaar. Deze avond kan u ertoe zetten om voornemens om te zetten in daden en gezonde voeding tot een gewoonte te maken. De bijeenkomst start om 19.00 uur en vindt plaats in de Ridderkamer van restaurant Burgerzaken, Koningsplein 2. Per bijeenkomst is er plek voor 20 deelnemers. Om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, worden een aantal maatregelen, zoals handhygiëne, looplijnen en 1,5 meter afstand houden van elkaar gehanteerd.

Aanmelden of meer informatie

U dient zich vooraf aan te melden voor het spreekuur of de voorlichtingsbijeenkomst. Aanmelden kan bij het kantoor van Facet of telefonisch via 0180 – 432 350. Neem voor meer informatie over gezonde leefstijl contact op met Cathy van Es via 0180 – 432 350 of Cathy.vanEs@facetridderkerk.nl.

Foto: Facet