Facet Ridderkerk: word ook Automaatje

In Ridderkerk zijn veel mensen aan huis gebonden omdat vervoer voor hen lastig is. Mede hierdoor komen velen van hen nauwelijks nog uit hun huis en kunnen ze in een isolement raken.

Facet richt zich met ANWB Automaatje op inwoners van Ridderkerk voor wie het lastig is vervoer te regelen.

Voor deze dienst zoekt Facet chauffeurs die het leuk vinden om mensen vanuit hun huisadres naar hun bestemming (en terug) te rijden. Als vrijwilliger vervoer je met je eigen auto minder mobiele plaatsgenoten bijvoorbeeld naar het ziekenhuis, familiebezoek, winkelcentrum etc. etc. Dat kan binnen Ridderkerk zijn maar ook daarbuiten, door heel Nederland.

Onderweg heb je een praatje en waar nodig kun je de helpende hand bieden, bijvoorbeeld door het tillen van boodschappentassen.

De ANWB biedt ANWB Automaatje aan vanuit haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, je hoeft geen ANWB lid te zijn.

Je ontvangt voor elke rit een vrijwilligersbijdrage plus eventuele parkeerkosten.

Wil je chauffeur worden bij deze dienst die door Facet wordt uitgevoerd, dan kun je telefonisch contact opnemen met Facet Ridderkerk, telefoon: 0180 – 432350 en vragen naar Cathy van Es of je kunt mailen naar cathy.vanes@facetridderkerk.nl