Fae Broere wint in Ridderkerk de voorronde van voorleeswedstrijd

Fae Broere van O.B.S. de Botter uit Ridderkerk heeft woensdag 16 februari 2022 de voorronde van de voorleeswedstrijd gewonnen. Deze wedstrijd vond plaats in de bibliotheek van Ridderkerk. Het betrof hier een voorronde van De Nationale Voorleeswedstrijd. En wellicht wordt zij wel De Nationale Voorleeskampioen 2022.

De acht kandidaten werden om de beurt door presentator en bibliotheekconsulent Erica Vermeer naar voren gehaald en kort aan het publiek voorgesteld. Vervolgens las iedere kandidaat een fragment voor uit een zelfgekozen boek. Er werd gelet op zaken als uitspraak, verstaanbaarheid en tempo. Ook het contact van de voorlezer met het publiek was belangrijk. Fae las een fragment voor uit het boek de regels van Floor van Marjon Hoffman.

De Nationale Voorleeswedstrijd

De Nationale Voorleeswedstrijd is de spannendste leesbevorderingscampagne voor groep 7 en 8. Kinderen nemen het tegen elkaar op in verschillende wedstrijdrondes. Kinderen leren hierbij veel van elkaar en het wedstrijdelement is heel aansprekend. De plezierige spanning én het enthousiasme van de supporters maken de wedstrijd onvergetelijk voor leerlingen. De Nationale Voorleeswedstrijd, een campagne van Stichting Lezen in samenwerking met de Bibliotheken, beoogt hiermee het (voor)leesplezier te stimuleren.

De Nationale Voorleeswedstrijd wordt mede mogelijk gemaakt door Nederlandse Boekenbon BV.