Fairtrade-certificaat voor Bibliotheek Ridderkerk

Van 26 oktober t/m 3 november is het Fairtrade Week. Voor Bibliotheek Ridderkerk centrum een extra mooie week. Want per 1 oktober wordt er alleen nog maar fairtrade koffie en thee in deze vestiging geschonken. Daarom mocht de bibliotheek op woensdag 16 oktober een fairtrade-certificaat van wethouder Marten Japenga ontvangen.

Fairtrade is zowel een keurmerk als een wereldwijde beweging. Het staat voor eerlijke handel, betere werkomstandigheden voor de boeren en aandacht voor het milieu. De gemeente Ridderkerk is een echte fairtrade-gemeente. De Bibliotheek AanZet kon hierbij natuurlijk niet achterblijven.

“We onderschrijven als geen ander het belang van duurzame bedrijfsvoering en maatschappelijk ondernemen. Duurzaamheid en aandacht voor het milieu zijn actuele onderwerpen, waarover we onze leden en bezoekers informeren. Eerlijke koffie en thee is dan eigenlijk een must”, aldus Gabien Hitzerd van Bibliotheek Ridderkerk.

Feestelijke activiteiten

Tijdens de Fairtrade week is er een heuse bioscoop in Bibliotheek Ridderkerk. Tijdens openingstijden kunnen bezoekers hier genieten van films en documentaires over eerlijke handel en een beter milieu. De bioscoop is herkenbaar door schotten en banners van Fairtrade. De toegang is gratis. Loop gerust eens binnen. In deze week wordt er ook lekkere, uiteraard Fairtrade, koffie uitgedeeld.