Feestelijke viering van 200 jaar Molen de Kersenboom

Op zaterdag 13 mei 2023 was het Nationale Molendag en vierde de Molen de Kersenboom in Ridderkerk Rijsoord haar 200-jarig bestaan. Het was een gezellige dag met een kleine markt en speeltoestellen voor kinderen. Molenaar Tom Blaak gaf enthousiast rondleidingen door de molen en deelde zijn kennis met bezoekers.

Bij de Hervormde Kerk en de Hoeksteen aan de Rijksstraatweg werd een fancy fair gehouden waarvan een deel van de opbrengst naar het goede doel ging, dit jaar de Huiskamer van Ridderkerk aan de Sint Jorisstraat.

Bij de IJsvogel was er een kleine molententoonstelling en konden bezoekers genieten van het mooie weer onder het genot van een heerlijke versnapering.

En natuurlijk was het weer mooi genoeg om ook op of rond het water wat vertier te zoeken. Het was een geslaagde dag voor jong en oud.

Foto’s: Wendy Harreman