Fietscontrole voor basisscholen in Bolnes

Dinsdag 5 oktober voerden Facet Ridderkerk, buurtpreventie Bolnes, de politie en de plaatselijke fietsenmaker Giant Klootwijk weer de jaarlijkse fietscontrole uit. De fietsen zijn op vijf punten getest en kleine reparaties, zoals het vervangen van een voor- of achterlicht of fietsbel, werden ter plekke uitgevoerd.

Jerry Tieleman, combinatiefunctionaris bij Facet Ridderkerk: “In de ochtend controleerden wij de fietsen bij C.B.S. De Fontein en in de middag bij O.B.S. De Bosweide. De kinderen kwamen op de fiets naar school en verzamelden op het schoolplein. Wij controleerden de fietsen op vijf punten om ervoor te zorgen dat de jeugd veilig over straat kan gaan. Fietsen die een echte reparatie verschaften kregen een kaartje aan hun fiets waarmee zij tegen een gereduceerd tarief de fiets bij fietsenmaker Giant Klootwijk kunnen laten repareren.

Een aantal jaar geleden zijn wij begonnen met de controles en toen was het schrikbarend hoe sommige fietsen er aan toe waren. Vandaag de dag moeten wij concluderen dat er stijgende lijn zit in het aantal fietsen dat er bijna perfect uitzag, op een paar fietsbellen en een paar achterlichtjes na. Wij kunnen het niet genoeg benadrukken dat het heel belangrijk is dat uw kind veilig aan het verkeer kan deelnemen.”