Fietsers Ridderkerkse Scootmobielclub winnen Groepsprijs voor Vrijwilligers

Naast de individuele Jaap van der Graaf Vrijwilligersprijs werd op de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Ridderkerk ook de Groepsprijs voor Vrijwilligers uitgereikt.

De fietsers van de Ridderkerkse Scootmobielclub ontvingen de Groepsprijs voor Vrijwilligers. Zij maken het als begeleidende fietsers mogelijk dat scootmobielgebruikers in Ridderkerk en omstreken naar leuke uitjes kunnen met hun scootmobiel.

De andere genomineerden waren het team van De Taalkeuken en de vrijwilligers van Buurtkamer Bij Bosshardt van het Leger des Heils. Allen werden voor de bekendmaking van de winnaars persoonlijk toegezongen door de Ridderkerkse zanger Guus Bok. In zijn liederen prees hij deze vrijwilligers voor hun inzet voor de Ridderkerkse samenleving. Helaas haperde tijdens zijn speciale lied de geluidsinstallatie, maar de erkenning was er uiteraard niet minder om.

Wethouder Fleur Stip liet in haar toespraak weten dat het gemeentebestuur het belangrijk aandacht te schenken aan het vrijwilligerswerk. “Vrijwilligers zijn onmisbaar en onbetaalbaar. Zij zijn de motor van onze samenleving. Vanavond is een mooi moment om hen in de schijnwerpers te zetten.”

Na afloop van de huldigingen was er ook nog een fotomomentje van alle winnaars samen met zanger Guus Bok, burgemeester Anny Attema en wethouder Fleur Stip.

Foto’s: Roelie ’t Jong