Fitcoins project Ridderkerk stopt

Fitcoins! Het innovatieve project van de gemeente Ridderkerk en Facet Ridderkerk is in 2019 gestart. De gemeente Ridderkerk was een van de eerste gemeentes in Nederland waarbij dit project was uitgerold.

Deze week is bekend geworden dat de Fitcoins app in Ridderkerk gaat stoppen omdat er weinig animo is voor deze app in Ridderkerk. Per 1 december 2021 zal de app dan ook niet meer te gebruiken zijn. Het project gaat vanaf die datum onder een andere naam en aanbieder verder. Je kunt de app dus gewoon blijven gebruiken!

Een gezonde leefstijl, bewegen en voeding zijn ook hier belangrijke onderwerpen. Met het Fitcoin project wordt gezond gedrag (bewegen) beloond. Fitcoins (digitale munten) spaar je door te wandelen en fietsen. Deze munten kun je weer inleveren voor gezonde producten en diensten die Ridderkerkse ondernemers of verenigingen aanbieden.

De keuze om de Fitcoins in te wisselen was in het begin divers maar de laatste tijd erg magertjes.