Fitcoins voor een gezonde samenleving

De bedrijven die aangesloten zijn bij Fitcoins en een aanbod hebben, werden woensdag 4 december in het zonnetje gezet. Wethouder Henk van Os sprak zijn waardering uit voor de bedrijven en is trots op het succes van Fitcoins.

Ridderkerk heeft sinds september fitcoins. Mensen kunnen een gratis app met stappenteller op hun telefoon zetten. Met elke stap die gezet wordt en elke kilometer die gefietst wordt, sparen deelnemers fitcoins. Deze kunnen ze uitgeven aan gezonde producten en diensten in Ridderkerk, zoals groenten of fruit, sportactiviteiten en dieetadvies.

Het doel is om mensen te stimuleren een gezondere leefstijl aan te nemen. Aangesloten bedrijven bepalen zelf welke producten/diensten deelnemers krijgen. Denk aan een gratis zwemkaartje, een kilo bananen of met korting een yogales, massage, kaartje voor het theater of een biebabonnement aanschaffen.

Aangesloten bedrijven zijn: Bibliotheek AanZet, Happy Vit, Curves, Sportief met Mark, Roelie ‘t Jong fotografie, Building Arts / Jeugdtheater, Midgetgolf Hole Ridders, Tennisvereniging Ridderkerk, Squash en Biljart Ridderkerk, Kicks Ridderkerk, Benner coaching, Boon’s markt, Fit For Free, Crossfit, Jan Verschoor tweewielers, Grandcafé Burgerzaken, Upstairs, Bloemist van der Waal, De Loods, Run on Wheels Ridderkerk, Personal Fitness 4 You en Vitality Praktijk.

Meer informatie of meedoen? Neem contact op met Facet via (0180) 432 350 of info@facetridderkerk.nl.