Flink grondverzet nieuwbouwproject Binnenrijk Ridderkerk ’t Zand

Timpaan en AMARE Vastgoed ontwikkelen met elkaar het nieuwbouwproject Binnenrijk en werken daarbij nauw samen met de gemeente Ridderkerk. De 133 woningen worden gefaseerd in verkoop gebracht.

Als eerste is het gebouw De Riede, met een mix van 15 eengezinswoningen en 36 appartementen, in de verkoop gezet. De 15 eengezinswoningen in de eerste verkoopfase zijn tussen 135m² en 160m² groot, de 36 appartementen hebben een woonoppervlakte tussen circa 70m² en 160m².

Woensdag 4 februari 2021 is de bouwplaats helemaal omringd met bouwhekken zodat voorkomen wordt dat mensen en/of kinderen de bouwplaats kunnen betreden. Inmiddels zijn ook alle grote bomen verwijderd zodat deze geen staan in de weg meer zijn voor de bouwwerkzaamheden.

Daarna zijn de grondverzet werkzaamheden gestart en de resultaten zijn nu goed zichtbaar. Grote hopen zand en grond verrijzen op de bouwplaats om zo de grond voor te belasten. Later moet de tijdelijke telefoonmast van T-Mobile ook nog verplaatst worden naar de nieuwe tijdelijke locatie in de Gorzen. Het is de bedoeling dat er te zijner tijd op vrijwel dezelfde locatie op de parkeerplaats in de Gorzen een permanente zendmast komt.