Frank van der Jagt vertrekt bij Facet

Directeur-bestuurder Frank van der Jagt van Facet Ridderkerk heeft zijn vertrek aangekondigd. Na een dienstverband van ruim drie jaar verlaat hij de welzijnsstichting per 1 mei 2021. Frank heeft een nieuwe uitdaging gevonden en gaat aan de slag als directeur-bestuurder bij MENS De Bilt, een organisatie voor maatschappelijke ondersteuning in de gemeente De Bilt.

Ella Croonenberg, voorzitter van de raad van toezicht van Facet Ridderkerk: “Het is jammer dat Frank van der Jagt Facet Ridderkerk gaat verlaten. Hij is de drijvende kracht geweest achter Facet en heeft Facet tot een gezonde en eigentijdse organisatie gemaakt. Mede daardoor is Facet verbonden aan, en niet meer weg te denken uit de Ridderkerkse samenleving. Wij zijn Frank hier zeer erkentelijk voor.”

Frank van der Jagt is dankbaar en trots dat hij in 2018 de kans kreeg om na de oprichting van Facet aan de slag te gaan als directeur-bestuurder.

Frank: “Sinds 2018 heb ik me met veel plezier ingezet voor Facet. Het waren de jaren waarin Facet is ontstaan. Ik ben trots op hoe we Facet in die eerste jaren hebben neergezet. Het is een organisatie geworden die continu inspeelt op de maatschappelijke ontwikkelingen in Ridderkerk en het belang van de meest kwetsbare Ridderkerkers daarin centraal stelt. Ik wil mijn collega’s, de partners met wie wij nauw samenwerken en de gemeente Ridderkerk bedanken voor de fijne samenwerking in de afgelopen jaren.”

De leden van de raad van toezicht en de medewerkers van Facet Ridderkerk respecteren Frank zijn besluit en wensen hem alle goeds en succes voor de toekomst.

Werving nieuwe directeur-bestuurder

De Raad van Toezicht van Facet Ridderkerk is gestart met de procedure voor het vinden van een opvolger voor Frank van der Jagt. In de komende periode neemt Sabina Rollema, adjunct-directeur bij Facet Ridderkerk, de taken over totdat een nieuwe directeur-bestuurder is aangesteld. De vacature is te vinden op de website van Bosman & Vos.

Foto: Gemeente Ridderkerk