Geef fietsendieven geen kans

Gaat u op de fiets naar het centrum? Zet uw fiets dan in een van de gratis bewaakte fietsenstallingen of zet uw fiets goed vast met een tweede slot. Het aantal fietsendiefstallen in en rond het centrum ligt namelijk hoger dan in de rest van Ridderkerk, op zo’n vijf per week.

Vorig jaar werden er in en rond het centrum 56 fietsen gestolen, waaronder 30 elektrische fietsen. In de laatste vier maanden van het jaar was er een stijging te zien. Toen werden er 22 fietsen gestolen. Opvallend is dat er vooral veel (elektrische) fietsen van het merk Gazelle werden ontvreemd.

Uw fiets veilig parkeren kan in de bewaakte fietsenstallingen. Er is een stalling nabij de parkeerplaats Ridderhof-West ter hoogte van Bakkerij Voordijk. En er is er één aan de Verlengde Kerkweg tussen de ingang van de garage en de achteringang van de Ridderhof. Beide fietsenstallingen zijn tijdens de openingsuren van de winkels gratis en bewaakt.

Zet u uw fiets toch liever ergens anders neer, zorg dan dat u een goed slot hebt. En zet uw fiets met een tweede slot vast aan een fietsbeugel. Doe dat niet aan het wiel, maar aan het frame.

Ziet u iets verdachts? Meld het dan bij de politie. Dat kan via 0900-8844 of anoniem via 0800- 7000.