Geen prijs voor Ridderkerkse UNICEF-film

Op vrijdag 29 juni 2018 was Pathé Tuschinski het toneel van de landelijke finale van het UNICEF Kinderrechten Filmfestival 2017-2018. In de voorrondes had de Ridderkerkse film ‘Ontvoerd en Gedwongen’ zich direct geplaatst voor de finale.

Zij streden in Amsterdam om de UNICEF Film Awards in de categorieën ‘Beste Kinderrechtenfilm’, ‘Beste Acteerprestatie’, ‘Beste Kinderrechtenverhaal’. Deze drie prijzen werden door de jury bepaald. De jury voor de finale bestond uit Kaj van der Voort (musicalacteur en zanger), Harry Klooster (casting director), Daniëlle Koens (Google, Head of Partnerships), Eline Rottier (Boekwijzer), Suzanne Laszlo (directeur UNICEF Nederland) en Ahmed Emin Batman (UNICEF jongerenpanel). De aanwezige kinderen in de zaal mochten zelf ook een winnaar kiezen. Via stembiljetten bepaalden zij de winnaar van de Publieksprijs. De finale werd gepresenteerd door Bart Boonstra (Nickelodeon).

Uitslag finale:
Beste Film: Haat is Sterker dan Liefde – Nieuwe Park Rozenburgschool (Rotterdam)
Beste Kinderrechtenverhaal: Meer Slaven is Meer Geld – De Paperclip (Heerhugowaard)
Beste Acteerprestatie: Meer Slaven is Meer Geld – De Paperclip (Heerhugowaard)
Publieksprijs: Ezjel – Kolegio Strea Briante (Bonaire) [148 stemmen]

Helaas voor de Ridderkerkse filmmakers geen hoofdprijs, maar de finale halen was natuurlijk op zich al geweldig en het meebeleven van de finale in Tuschinski natuurlijk helemaal. Ook alle andere kinderen die hebben meegewerkt aan de gemaakte films in het afgelopen jaar hebben daarbij ook heel erg hun best gedaan onder begeleiding van Building Arts.

Foto: Suzanne Heikoop | She Fotografie