Geldkrant helpt bij grip op geldzaken

Vorig week is de Geldkrant huis aan huis verspreid in Ridderkerk. Een krant voor iedereen die grip op zijn geld wil krijgen, houden en verstevigen. Want dat geeft rust.

Wethouder Laurens Franzen: “Deze krant bieden we u graag aan om u te helpen meer grip te krijgen op uw geldzaken. Want het helpt echt als u weet hoeveel geld er maandelijks binnenkomt en waaraan u dat vervolgens uitgeeft. Armoede, tekort aan inkomsten en schulden leverenal zoveel stress op. Grip en overzicht zijn belangrijke eerste stappen om aan oplossingen te werken.”

Regelingen

Meer grip krijgen op uw geldzaken begint met het erover praten. Met familie, bekenden of hulp- verleners. In Ridderkerk zijn er allerlei regelingen en ook mensen die behulpzaam kunnen zijn om uw huishoudboekje op orde te houden. De Geldkrant vertelt u erover. Voor jongeren is er een speciale pagina over wat er allemaal verandert als je achttien wordt. Verder staan er bijvoorbeeld tips in hoe u uw administratie op orde krijgt, en wat te doen bij schulden.

Fouten

In de krant staan helaas enkele sto- rende fouten. De QR-code op de voorpagina verwijst abusievelijk naar de website van Barendrecht. En het gratis openbaar vervoer er vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (en dus niet vanaf 60 jaar).

Afhalen

Gemeente Ridderkerk maakte de krant samen met het Nibud (Nationaal Instituut voor Bud- getvoorlichting). De krant is verspreid met De Combinatie. Hebt u hem niet ontvangen? Dan kunt u een exemplaar afhalen in de hal van het gemeentehuis.