Gemeente Ridderkerk proost op 2023

Op maandagavond 2 januari 2023 hield gemeente Ridderkerk haar traditionele nieuwjaarsreceptie met publiek. In de afgelopen twee jaar was dit vanwege corona niet mogelijk geweest.

In het begin van de avond was er in de Hofzaal (Theater Het Plein) een concert van muziekvereniging Excelsior Bolnes en werd er opgetreden door muzikanten van de Ridderkerkse Muziekschool.

Het gebruikelijke ‘handenschudden’ met burgemeester en wethouders was dit jaar nog niet terug in het programma van de avond, vanwege de griepepidemie, die naast corona gaande is. Wel was RTV-Ridderkerk aanwezig om een live-uitzending via Radio Ridderkerk en via haar YouTube-kanaal uit te zenden. In haar nieuwjaarspeech keek burgemeester Anny Attema terug op het afgelopen jaar, dat toch weer een heel bijzonder jaar is geworden. Na afloop werd door het complete college van B&W geproost op het nieuwe jaar 2023.

Tot slot werden ook alle Vrijwilligersprijzen uitgereikt. Esther Huijser won de Jaap van der Graafprijs en de fietsers van de Ridderkerkse Scootmobielclub wonnen de Groepsprijs voor Vrijwilligers. Deze werden in het zonnetje gezet door zanger Guus Bok, die hard bezig is met het afronden van een compleet nieuw album en een ode bracht aan de winnaars. De prijzen werden uitgereikt door wethouder Fleur Stip.

Tot slot was er voldoende tijd en ruimte om nog even bij te praten voor alle bezoekers van de nieuwjaarsreceptie.

Foto’s: Roelie ’t Jong en Gemeente Ridderkerk.