Gemeente start aanleg natuurspeeltuin Oosterpark

Eerder kreeg de gemeente subsidie om een natuurspeeltuin aan te leggen in het Oosterpark. Maandag 30 november start de aanleg hiervan.

De natuurspeeltuin komt tegenover de kinderboerderij, waar nu ook al een speeltuintje is. Om de subsidie te ontvangen, moeten er nog in 2020 gestart worden met de aanleg. De natuurspeeltuin was zowel in de eerste als in de tweede verkennende schets voor het herinrichten van het Oosterpark al meegenomen. Op de foto boven is een impressie te zien van de aan te leggen natuurspeeltuin.

Nieuwe schets

Intussen wordt hard gewerkt aan het aanpassen van de plannen voor de herinrichting van het Oosterpark. In januari gaat de gemeente dit nieuwe schetsontwerp bespreken met gebruikers, omwonenden en andere belangstellenden. De gemeente zal dan ook aangeven hoe er met de verschillende reacties is omgegaan.

Meer informatie over het Oosterpark is te vinden op ridderkerk.nl/herinrichting-oosterpark.

Afbeelding: Gemeente Ridderkerk