Gemeente: Vestiging Lidl draagt bij aan sterker centrum

Supermarktketen Lidl vestigt zich in Winkelhart Ridderkerk. Het is een zichtbaar resultaat van de visie van de gemeente om het centrum van Ridderkerk sterker en leefbaarder te maken.

Het is de bedoeling dat Lidl rond half november 2021 opent in de Ridderhof. De werkzaamheden zijn deze maand gestart. De visie, bekend onder de naam Ontwikkelperspectief Centrum 2035, geeft ruimte voor kansen voor initiatiefnemers en eigenaren van panden. Bava Winkelbeleggingen VOF, de nieuwe eigenaar van Ridderhof 1 en 2, maakt hier gebruik van.

Minder leegstand

Wethouder Henk van Os (Economie) is blij met de komst van de Lidl naar het centrum: “Met het Ontwikkelperspectief hebben we, samen met vele partijen, een kader opgesteld voor het centrum. Het is heel fijn om te zien dat binnen die kaders nu initiatieven worden opgepakt om, in dit geval, de leegstand tegen te gaan. Hier hebben zowel de huidige winkels als nieuwkomers baat bij.”

Hij vervolgt: “Als gemeente gaan we niet zelf over het vullen van winkelpanden. In dit geval is Bava Winkelbeleggingen VOF aan zet. Deze ontwikkeling draagt bij aan wat we voor ogen hebben met het centrum, waaronder minder leegstand.”

Ontwikkelperspectief

Een prettig en veilig centrum om te wonen, winkelen en ondernemen: daaraan wordt de komende jaren gewerkt. De gemeente wil graag een centrum realiseren met een winkelgebied dat qua omvang, levendigheid en voorzieningenaanbod past bij Ridderkerk.

Op 2 juli 2020 heeft de gemeenteraad het Ontwikkelperspectief Centrum 2035 vastgesteld. Deze visie is opgesteld met hulp van inwoners, vastgoedeigenaren, ondernemers en vertegenwoordigers van maatschappelijke instellingen.

Bron: gemeente Ridderkerk