Genomineerden vrijwilligersprijzen bekend

Vele inwoners maken in Ridderkerk het verschil voor een ander. Vrijwilligers zijn onmisbaar en onbetaalbaar. Daarom worden ook dit jaar de vrijwilligersprijzen uitgereikt. De genomineerden zijn inmiddels bekend.

Genomineerden

Voor de Jaap van de Graafprijs (individuele vrijwilligers) zijn genomineerd: Wil Wendrich, Shafiqa Habib en Rob van Pelt. Mevrouw Wendrich zet zich al jaren onder meer in voor Amnesty, mevrouw Habib voor stichting Vluchtelingenwerk locatie Ridderkerk en meneer Van Pelt voor Judostichting To-Uchi Ridderkerk.

Voor de groepsprijs zijn genomineerd: de vrijwilligers van Hospice De Reiziger, van FoodCompany Ridderkerk en van Buitenplaats Het Huys Ten Donck.

Waardering

De prijzen zijn een mooie blijk van waardering voor alles wat deze mensen belangeloos voor de Ridderkerkse samenleving doen. Gemeente Ridderkerk en Facet Vrijwilligerssteunpunt reiken jaarlijks twee prijzen uit: de Jaap van der Graafprijs en de groepsprijs voor vrijwilligers.
De uitreiking is normaal gesproken tijdens de nieuwjaarsreceptie. Vanwege de coronamaatregelen kan die dit jaar niet doorgaan. De uitreiking wordt daarom anders georganiseerd. Wethouder Marten Japenga bezoekt de winnaars thuis.