Gerenoveerd skatepark Ridderkerk Sportlaan officieus in gebruik

Het terrein van de skatebaan aan de Sportlaan in Ridderkerk is bijna startklaar. De nieuwe elementen voor het skatepark aan de Sportlaan zijn deze week na maanden vertraging dan uiteindelijk geplaatst.

De nieuwe elementen zijn gemaakt van beton. Dat heeft een langere levensduur en vraagt minder onderhoud dan de oude metalen elementen. Het is bovendien egaler, waardoor het prettiger skate.

Hoewel het nieuwe skatepark officieel omheind is met bouwhekken is de Ridderkerkse jeugdig infinitief geweest en heeft een opening gecreëerd zodat al van de skatebaan gebruikt kan worden. Gezien de vele wielsporen op de baan wordt hier veel gebruik van gemaakt.

Bij de buren in Hendrik Ido Ambacht wordt op zaterdag 25 september de nieuwe skatebaan officieel geopend. Na de officiële opening staat er tot 17.00 uur een divers skate-spektakel op het programma. Er zijn demo’s van de beste pro-skaters van Nederland, zoals Remco Erkeland, Tristan Koelewijn en Peter Vermaas. Skaters van alle leeftijden en ervaringsniveaus kunnen meedoen met een skateboard clinic en met best trick contests.

Het is op dit moment niet bekend of er in Ridderkerk festiviteiten worden georganiseerd bij een officiële opening.