Geslaagde actie voor Voedselbank

De leerlingen van groep 7 van OBS De Noord trotseerden vorige week de regen om artikelen te brengen naar de Voedselbank in Ridderkerk. Ze wandelden vanuit Ridderkerk-Oost naar de voormalige huishoudschool aan de Koninginneweg, waar het verzamel- en verdeelpunt van de Voedselbank is ondergebracht.

De groep kwam voor de Voedselbank in actie na een les wereldoriëntatie en burgerschap. Ze leerden daarbij dat het belangrijk is om niet alleen naar jezelf te kijken. Ook elkaar helpen en naar een ander kijken hoort erbij. Het resulteerde in bijzondere inzet voor de Voedselbank. Ze maakten zelf armbandjes en onderzetters die ze aan familie en buren wisten te verkopen. Om nog meer geld bij elkaar te krijgen gingen ze -op gepaste afstand- langs de deuren om statiegeldflessen op te halen. Ook werden er lang houdbare producten ingezameld.

Bij de Voedselbank mochten de kinderen zelf hun ‘buit’ gesorteerd uitstallen op enkele tafels. Ze kregen daarbij van enkele vrijwilligers van de Voedselbank uitleg over de werkwijze. Ze kregen te horen dat er nu wekelijks 110 kratten worden gevuld voor Ridderkerkers die zelf hun boodschappen niet kunnen betalen. De cheque van de leerlingen was dan ook zeer welkom. De acties van de klas resulteerden in een bedrag van € 115,56.

De Voedselbank gaat dit geld gebruiken voor de aankoop van luiers. “Dat klinkt misschien gek, want luiers kan je niet eten. Maar als gezinnen geen geld hebben om eten te kopen, kunnen ze ook geen luiers betalen. We verzamelen daarom hier ook schoonmaakmiddelen en tandpasta. Wie niet veel heeft kan dat allemaal goed gebruiken” kregen de kinderen te horen.

Door: BAR Lokale Media, deze week te lezen in De Combinatie.