Geslaagde bijeenkomst over brandpreventie en wat te doen bij noodsituaties

Afgelopen week organiseerde Ridderkerk Langer Gezond in samenwerking met Brandweer Ridderkerk en Ambulancezorg een interessante bijeenkomst over brandpreventie en wat te doen bij noodsituaties.

Met veel belangstelling werd er geluisterd naar brandexperts werkzaam bij Brandweer Ridderkerk. Aan de hand van een mooie presentatie werd er verteld over brandgevaarlijke situaties in en om het huis. Bij het zien van video’s van branden en brandgevaarlijke situaties werd er duidelijk gemaakt wat de risico’s zijn en hoe u deze kunt verminderen of zelfs vermijden. Ook was er uitleg over brandblusmiddelen. Het tweede deel van de avond werd gevuld met informatie en uitleg over noodsituaties en wat u dan het beste kunt doen. Aan de hand van video’s werd er getoond wat het noodnummer 112 doet en waarom er bepaalde vragen gesteld worden.

In vervolg op deze bijeenkomst was de brand belevingswoning aan de Chopinstraat 11 opengesteld voor belangstellenden. Hier kon u ter plekke zien wat een brand doet in uw woonkamer, keuken of slaapkamer. U kon uw kennis over brand testen aan de hand van een quiz en kennismaken met de nieuwste preventie ontwikkelingen.

Een ieder werd ruimschoots voorzien van informatie en praktische handvatten om brandpreventie toe te passen en in en om het huis een goede en veilige situatie te creëren.

Voor meer informatie en andere activiteiten van Ridderkerk Langer Gezond kunt u het beste een kijkje nemen op de website www.ridderkerklangergezond.nl.