Geslaagde bijeenkomst over veiligheid in Ridderkerk

Afgelopen week hebben inwoners van Ridderkerk enkele handige tips, advies en informatie gekregen over veiligheid in en om het huis en digitale veiligheid.

Ridderkerk Langer Gezond (RLG) het leefstijlprogramma van Facet organiseerde op woensdag 17 november een bijeenkomst over het thema veiligheid. Wijkagent Ricky Mollie en ambassadeur van RLG heeft de aanwezigen door middel van interessante filmpjes bijgepraat over babbeltrucs, woninginbraken, phishing en spoofing. Onderwerpen die helaas bij ouderen steeds vaker voorkomen maar waar je je met enkele handige tips, trucs en advies goed kan tegen beschermen.

Arie-Piet Noordegraaf voorzitter van de Buurtpreventie Centrum en omgeving vertelde over de buurtpreventie. Wie is de buurtpreventie, wat doen ze, waar zijn ze van enz. De buurpreventie zijn de ogen en oren in de wijk en voor vele zaken kun je bij ze terecht. Of dit nu gaat om een kapotte lantaarnpaal of stoeptegels die niet goed liggen.

Ook de samenwerking tussen de politie, boa’s, gemeente en Wooncompas kwam ter sprake. Het was een leerzame en interessante bijeenkomst. Ridderkerk mag trots zijn op deze organisaties en met elkaar zorgen we voor een veilig Ridderkerk. Op dinsdag 30 november is er een vervolgbijeenkomst. Het thema is dan veilig internetbankieren in samenwerking met de Rabobank en het burgerinitiatief Veilig Ridderkerk. Deze bijeenkomst is van 14.00 – 16.00 uur in het wijkcentrum West. U kunt zich inschrijven via e-mail info@facetridderkerk.nl. Telefonisch aanmelden mag ook bij Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350.