Gezocht: vriendschap

De sociaal makelaars van Facet Ridderkerk horen steeds vaker van bewoners dat zij op zoek zijn naar gezelschap van een vriend of vriendin, een maatje. Iemand die zij geregeld kunnen zien of spreken en om mee van het leven te genieten, bijvoorbeeld door te wandelen, te kletsen, lief en leed te delen, samen te koken of eten, sporten of activiteiten te ondernemen. Want samen is leuker.

De sociaal makelaars hebben geregeld gesprekken met inwoners van Ridderkerk en ondersteunen hen bij allerlei hulpvragen. Tijdens deze gesprekken, of via het signaalpunt eenzaamheid Ridderkerk, krijgen zij meldingen of signalen van eenzaamheid binnen. Zo spraken zij onder andere een spontane man van 43 jaar die graag een vaste vriendschap wil opbouwen met een persoon in de leeftijd van 35 tot 50 jaar. Hij deelt zijn oproep openbaar: “Ik ben een enorme hondenliefhebber, ik heb 3 honden en is het fijn als de vriend(in) de liefde voor dieren deelt. Ook heb ik een passie voor koken. Het maakt voor mij niet uit welke culturele achtergrond, religie of geslacht iemand heeft. Een klik hebben met elkaar en empathie is het allerbelangrijkste. Mijn leven is eenzaam en behalve de honden heb ik nagenoeg geen maatje om samen wat gezelligs mee te ondernemen. In de regel zijn eenvoudige activiteiten voor mij voldoende, als het maar gezellig is. Ben jij degene waar ik naar op zoek ben? Meld je dan aan bij de sociaal makelaar en wellicht maak ik een lekker gerecht ter kennismaking voor jou.” Is jouw interesse gewekt en wil jij deze jongeman beter leren kennen of ontmoeten? Of ben je zelf op zoek naar vriendschap? Meld je dan aan bij Eveline Freling via sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl of 06 – 52 61 62 30.

Melding maken

Ben jij zelf op zoek naar vriendschap? Of vermoed jij van iemand dat hij/zij eenzaam is? Maak een melding bij het Signaalpunt Eenzaamheid Ridderkerk via www.signaalpunteenzaamheidridderkerk.nl. Tip: probeer vooraf het gesprek aan te gaan met degene die je aanmeldt en vertel eerlijk dat jij diegene wil aanmelden, zodat er ondersteuning kan worden geboden bij zijn/haar hulpvraag.

Wil je op de hoogte blijven van activiteiten of nieuwtjes van de sociaal makelaars van Facet, volg hen dan op Facebook: @SociaalMakelaarsFacet.