Goed bezochte Fittest voor 65-plussers

Vrijdag 28 februari is er speciaal voor bewoners tussen 65 en 75 jaar uit de wijken Bolnes, Donkersloot en Slikkerveer een Fittest georganiseerd. De test vond dit jaar plaats in sporthal de Fakkel. Facet Ridderkerk, gemeente Ridderkerk en Sportservice Zuid-Holland verzorgden samen deze dag.

Deze zevende editie van de Fittest was net als andere jaren weer een groot succes. Vele deelnemers ondergingen de uitgebreide gezondheidstest. Deelnemers werden getest op lenigheid, kracht, uithoudingsvermogen, lengte en gewicht, bloeddruk enz. Bij afwijkende scores kon men terecht bij een arts. Dit was een arts in van Het Doktershuis in Ridderkerk. Na afloop van de testen werden alle gegevens ingevuld in de computer en kregen de deelnemers een passend beweegadvies. ‘Een eenmalige test is natuurlijk leuk, maar structureel sporten/bewegen is natuurlijk veel belangrijker’, zegt Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk. Daarom konden de deelnemers na de test zich oriënteren op de Beweegmarkt.

Op deze markt stonden verschillende beweeg- en zorgaanbieders waarbij iedereen informatie kon ophalen of zich kon inschrijven. Deelnemers aan de markt waren Curves, O2 Fitness, Go Health Clubs Ridderkerk, Paramedisch Centrum Slikkerveer, Facet Vrijwilligerssteunpunt, Run on Wheels, KCR en Fysiotherapie Ridderkerk. Door de uitgebreidheid van de testen waren er veel vrijwilligers nodig om dit evenement mogelijk te maken. Met hulp van maar liefst zestien vrijwilligers is deze dag prima verlopen. Volgend jaar organiseren wordt de test opnieuw georganiseerd voor inwoners uit andere wijken.