Gratis bomen voor Centrum, West en Bolnes

Woont u in de wijken Centrum, West of Bolnes? Dan kunt u deze maand gratis een boom voor in uw tuin aanvragen.

De gemeente wilt uw leefomgeving daarmee prettiger maken. Groen zorgt ook voor een gezonder klimaat en is goed voor vogels en insecten. U kunt kiezen uit vijf bomen: een elstar-appelboom, gewone lijsterbes, bolvormige zilverlinde, sierkers en valse christusdoorn. Deze bomen worden niet al te groot en staan mooi in de tuin. Bovendien zijn deze soorten goed voor insecten en aantrekkelijk voor vogels. De bomen worden met kluit geleverd. Ze zijn circa drie meter hoog en wegen twintig tot dertig kilo.

Veel voordelen

Woont u in Centrum, West of Bolnes en wilt u een boom? Dan kunt u terecht bij De Bloemenjungle. Zij bezorgen de bestelde boom vanaf maandag 14 november 2022. Ook als u niet thuis bent, wordt de boom geleverd. U krijgt er een plantinstructie bij. Er worden maximaal 250 bomen weggegeven.

De gemeente wil het groene karakter van Ridderkerk in stand houden en waar mogelijk uitbreiden. Dat heeft onder meer te maken met de klimaatverandering. Meer en beter groen zorgt ervoor dat u ook in de toekomst in een gezonde en prettige omgeving kunt leven. Meer groen in uw tuin heeft veel voordelen: Er blijft minder water staan na een flinke regenbui, het geeft verkoeling en is goed voor dieren. Het zuivert fijnstof uit de lucht, geeft zuurstof af en vermindert stress. Groen zorgt ook voor een waardestijging van uw huis.

Bestellen kan tot zaterdag 29 oktober 2022. Mail naar info@bloemenjungle.nl of bel (0180) 424 546. Voor overige vragen kunt u bellen naar (0180) 451 234. U ontvangt een bericht of u wel of niet in aanmerking komt. Ontvangt u een boom, dan vraagt de gemeente u een foto van uw geplante boom te sturen. Op ridderkerk.nl/gratisboom staat meer informatie over de actie en de vijf boomsoorten.

Foto: Gemeente Ridderkerk