Gratis boom voor bewoners wijk Oost

Woont u in de wijk Oost? Dan kunt u een gratis boom voor in uw tuin aanvragen. De gemeente wilt uw leefomgeving daarmee prettiger maken. Groen zorgt voor een gezonder klimaat en is goed voor vogels en insecten.

U kunt kiezen uit zes bomen: een Elstar-appelboom, gewone lijsterbes, bolesdoorn, bolvormige zilverlinde, sierkers of valse christusdoorn. Deze bomen zijn gekozen omdat ze niet al te groot worden. Bovendien zijn deze soorten goed voor insecten en aantrekkelijk voor vogels. De bomen worden met kluit geleverd, zijn circa drie meter hoog en wegen 25 tot 35 kilogram.

Veel voordelen

Deze actie hoort bij de Groenvisie van de gemeente. Wethouder Peter Meij: ,,We willen het groene karakter van Ridderkerk in stand houden en waar mogelijk uitbreiden. Dat heeft onder meer te maken met de klimaatverandering. Meer en beter groen zorgt ervoor dat we ook in de toekomst in een gezonde en prettige omgeving kunnen leven.’’

Met meer groen in uw tuin blijft er minder water staan na een flinke regenbui, het geeft verkoeling bij warm weer en is goed voor dieren. Het zuivert fijnstof uit de lucht, geeft zuurstof af en vermindert stress. Groen zorgt tenslotte voor een waardestijging van uw huis.

Een boom aanvragen

Woont u in Oost en wilt u een boom? Dan kunt u terecht bij De Bloemenjungle. Zij bezorgen de bestelde boom vanaf 16 november. Als u niet thuis bent, wordt de boom ook geleverd. U krijgt er een plantinstructie bij, zodat u weet hoe u de boom goed kunt planten.

Er zijn 260 bomen beschikbaar. Hierbij geldt: op is op. Bestellen kan tot zaterdag 31 oktober. U ontvangt bericht of u wel of niet in aanmerking komt. Bewoners van Drievliet die vorig jaar niet in aanmerking kwamen, kunnen zich opnieuw aanmelden. Wij ontvangen graag een foto van uw geplante boom. Die kunt u mailen naar onderstaand adres.

Aanmelden kan via info@bloemenjungle.nl en (0180) 424 546. Voor vragen omtrent deze actie kunt u bellen met de gemeente: (0180) 451234. Op www.ridderkerk.nl/gratisboom is meer informatie te vinden over de actie en de boomsoorten.

Foto: Gemeente Ridderkerk