Gratis Compaantablet voor Ridderkerkse senioren

Facet Ridderkerk, Karaat Mantelzorg en de gemeente Ridderkerk stellen gratis tablets van Compaan ter beschikking voor senioren uit Ridderkerk. De Compaan tablet is speciaal ontwikkeld voor ouderen zonder digitale ervaring en is makkelijk in gebruik. U kunt er mee surfen op het internet, beeldbellen, foto’s en video’s delen, nieuwsberichten kijken, spelletjes doen en meer. Er worden dertig tablets uitgeleend voor een proefperiode van één jaar.

“In deze tijd van het coronavirus merken we dat mensen elkaar erg missen”, zegt Mineke Boon van Karaat Mantelzorg. “U kunt niet zomaar bij elkaar langsgaan en even naar uw moeder, vader, opa of oma. Ook uw kleinkinderen ziet u waarschijnlijk minder. Juist in moeilijke tijden is het belangrijk dat we contact met elkaar houden, om elkaar te steunen. We zoeken allemaal naar andere manieren om contact met elkaar te houden. Daarom stellen wij in samenwerking met Facet Ridderkerk en de gemeente Ridderkerk de Compaan tablets ter beschikking.”

Compaan tablet

De tablet van de Compaan is door iedereen makkelijk te gebruiken, veilig en geeft veel plezier. De Compaan heeft grote knoppen en een overzichtelijk scherm. U kunt nooit de weg kwijt raken op de tablet: er staat altijd een terug-knop op het scherm. Meer informatie over deze tablet vindt u op de website www.uwcompaan.nl

Doe mee met de proefperiode

Bent u nieuwsgierig geworden naar de tablet en wilt u deze een jaar lang gratis gebruiken? Dan kunt u zich opgeven voor de proefperiode! Aanmelden kan telefonisch bij Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350 of per e-mail naar Karaat Mantelzorg via info@karaatmantelzorg.nl. Ook voor vragen kunt u bij hen terecht.

Er zijn drie voorwaarden:
• U heeft minimaal één en maximaal twee mensen, waarmee u contact wilt onderhouden via de tablet (bijvoorbeeld een dochter en een zoon, een zoon en een kleinkind of een buurvrouw en een nichtje)
• U heeft internet of gaat internet aanvragen.
• Als gebruiker van de Compaan woont u in Ridderkerk.

Als u of een contactpersoon belt, worden enkele gegevens van u genoteerd. Na aanmelding ontvangt u zo spoedig mogelijk bericht of u een jaar lang gratis met de Compaan kan kennismaken via de actie. Als er veel belangstelling is, wordt er een loting gedaan.

Foto: Compaan