Gratis OV voor Ridderkerkers met AOW

Alle Ridderkerkers met AOW kunnen vanaf 1 juli gratis reizen met het openbaar vervoer van de RET. Met de maatregel heeft het Ridderkerkse college een van de speerpunten uit het collegeprogramma gerealiseerd.

Inwoners die voor het gratis OV in aanmerking komen, krijgen deze maand een brief van de gemeente. Daarin wordt uitgelegd wat men moet doen om voortaan gratis te reizen. Het ‘vrij reizen abonnement’ wordt op de persoonlijke OV-chipkaart gezet met een saldo van minimaal 0 euro.

Langer mobiel

De gemeente vindt het belangrijk dat ouderen mobiel blijven en onder de mensen komen. Ook vindt de gemeente duurzaam reizen belangrijk: liever met het openbaar vervoer dan met de auto. Met de nieuwe regeling kunnen AOW’ers op doordeweekse dagen vanaf 9 uur vrij reizen met bijna alle bussen, trams en metro’s van de RET. In het weekend en op nationale feestdagen kan dit de hele dag.

Over de nieuwe regeling zijn twee inloopbijeenkomsten in het gemeentehuis georganiseerd: op dinsdag 28 mei van 16.00 tot 18.00 uur en op dinsdag 4 juni van 16.00 tot 18.00 uur.

Wie deze maand geen brief krijgt, kan contact opnemen met het klantcontactcentrum via telefoonnummer (0180) 451 234.