GroenLinks pleit voor uitstel miljoenenuitgaves

In de periode van Lock-down is het belangrijker dan ooit dat de hele gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders schouder aan schouder staan om de inwoners, ondernemers en verenigingen te steunen waar dat nodig is. Dat zegt partij GroenLinks Ridderkerk in een toegestuurd persbericht.

“Wij staan achter de voorzitter van de veiligheidsraad en de burgemeester in de aanpak van de crisis. De gemeenteraad gaat ook weer andere zaken oppakken dan alleen onderwerpen gerelateerd aan de Coronacrisis. In juni en juli staan maar liefst 27 onderwerpen op de agenda. Het overgrote deel kunnen we prima afhandelen. De gemeente moet immers ook weer door.  Er is een viertal onderwerpen welke door het college als niet urgent zijn bestempeld, maar wel miljoenen kosten. GroenLinks pleit ervoor deze een aantal maanden uit te stellen.  Het gaat om miljoenen investeringen in groen, ov en het winkelcentrum. Het zijn stuk voor stuk plannen die wij van harte zouden ondersteunen, ware het niet dat de financiële onzekerheid heel groot is nu”, zo staat in het bericht gemeld.

“Openbaar vervoer en groen zijn onderwerpen waarvoor GroenLinks continu aandacht vraagt in de gemeenteraad. Maar de plannen zijn net voor de coronacrisis gemaakt. Daardoor staat de Coronacrisis met geen letter genoemd. Dus ik wil het college nu de mogelijkheid geven deze nu even aan te passen aan de actuele situatie”, aldus fractievoorzitter Björn Ros van GroenLinks.

“Gezien de crisis en de onzekere tijd vragen we met klem deze miljoenen investeringen heel even uit te stellen tot september waardoor we waarschijnlijk iets beter weten wat er op ons af komt. Daarnaast willen voor deze plannen de meningen van inwoners en ondernemers ophalen zoals we dat gewend zijn. Door de lock-down kan dat nu niet.”

GroenLinks wenst alle inwoners en ondernemers van Ridderkerk succes toe in deze lastige tijd.