Groot succes Repair Café Bolnes

Afgelopen vrijdag 14 oktober 2022 was het zover: de aftrap van het Repair Café Bolnes. Het Repair Café ging om 13.00 uur van start, en dat hebben de medewerkers Marjolijn, Mario, Jos, Piet en Henk geweten.

De ruim 40 bezoekers uit de wijk hebben het Repair Café bezocht. Naast de reparaties was het tevens een ontmoetingsmoment. Goederen die gebracht zijn o.a. koffieapparaten en koffiemachines, klokken, een stofzuiger, föhn, fietsen, een lamp en speelgoed. De goederen zijn nagekeken en konden ter plekke worden gerepareerd met o.a. de hergebruikte onderdelen.

Tevens is er een oproep uitgezet voor kleine kledingreparaties en deze oproep is ingevuld in Bolnes. De goederen worden nagekeken, indien het onderdeel aanwezig is bij de medewerker, wordt dit ter plekke gerepareerd tegen een kleine vergoeding van het onderdeel. Is het onderdeel niet aanwezig, dan koop je zelf het onderdeel en kom je later terug.

Een bewoner gaf aan: “dit is een mooi initiatief en lekker dichtbij huis!”

Andere bewoners belde op, met de vraag of het Repair Café ook volgende maand plaatsvond, want dan komen zij graag langs. Een bewoner bracht zelfs haar 40 jaar oude föhn langs, en deze is gerepareerd. Kortom het was een groot succes.

Repair Café Bolnes vindt plaats op vrijdag 11 november van 13.00 – 15.30 uur in Wijkcentrum Bolnes, Noordstraat 255A. Repair Café Ridderkerk vindt plaats op zaterdag 29 oktober van 10.00 – 12.00 uur in Wijkcentrum West, Boksdoornstraat 80.

Even buurten bij Repair Café Bolnes

Heb je iets, niets te repareren of ben je nieuwsgierig?
Ga gerust langs om te buurten en/of om kennis te maken.
Voor informatie neem contact op met Eveline Freling via: 06 – 52 61 62 30 of via de mail eveline.freling@facetridderkerk.nl