Kinderburgemeester Maylin Ouwens pakt zwerfafval aan

Minder zwerfafval zorgt voor een fijnere leefomgeving en een schoner milieu. Daarom wil kinderburgemeester Maylin Ouwens samen met kinderen aan de slag in de meivakantie.

Maylin: “Om mee te helpen, ga ik zwerfafval opruimen. Ik hoop jullie ook! Hiermee kunnen wij het milieu verbeteren. Zo kunnen planten beter groeien en er gaan minder dieren dood. Ik hoop echt dat jullie ook zo’n pakket aanvragen, want daarmee maak je de dieren en natuur heel blij. En het is ook leuk om te doen! Als we allemaal meehelpen, zal het steeds een stukje beter gaan met het milieu.”

Zwerfafvalpakket

Veel inwoners hebben al een zwerfafvalpakket aangevraagd. Dat bestaat uit een grijper, veiligheidsvestje, vuilniszakken, handschoenen en een ring. Het pakket mogen jullie na afloop houden. Om bijvoorbeeld later te gebruiken als je buiten aan het spelen bent of de hond uitlaat. Aanmelden is mogelijk via onzetoekomstisduurzaam.nl.

Door de hoeveelheid aanvragen duurt het soms iets langer voor het zwerfafvalpakket klaarligt. Je ontvangt een e-mail als je het kunt afhalen. Op de site is te zien waar in de buurt al wordt opgeruimd.

De gemeente is natuurlijk benieuwd naar die brandschone straten. Maak een selfie met eventuele helpers (op gepaste afstand) in actie en stuur die naar onze toekomstisduurzaam@ridderkerk.nl.

Foto: Gemeente Ridderkerk