Handen uit de mouwen in wijken en buurten

In Ridderkerk is het al jaren een traditie: de Daadwerkelijk in de Buurt Dag. Op deze dag trekken bestuurders en medewerkers van de gemeente de wijken en buurten in om vrijwilligerswerk te doen. Ze steken de handen uit de mouwen bij vele verenigingen en instellingen.

Ook dit jaar, afgelopen donderdag, werden samen met inwoners allerlei activiteiten ondernomen. In het Knaagdierencentrum hielpen de ambtenaren bij de verzorging van de dieren. In de Oudheidkamer hielpen ze bij het onderhoud aan allerlei voorwerpen. Leerlingen van verschillende basisscholen kregen een rondleiding door het gemeentehuis.

Extra handen

In het Waalbos en het Donckse Bos (van Het Huys ten Donck) werd in het groen gewerkt. In samenwerking met Facet werd een lunch verzorgd voor ouderen uit de buurt. Bij de Kledingbank en de Foodcompany zorgden bestuurders en ambtenaren voor extra handen in de winkel.

Spelletjes doen en taarten bakken stonden op het programma in Reyerheem, Het Ronde Sant en Riederborgh. Een ware tournee maakte het gelegenheidskoor van ambtenaren en de wethouders Peter Meij en Marten Japenga.

Kinderboekenweek

Ook Lezen Oké kreeg hulp uit het gemeentehuis, bij de voorstellingen voor kinderen die nu plaatsvinden in het kader van de Kinderboekenweek.

In Drievliet werd een tuin aangepakt, in het kader van de Operatie Steenbreek. De bestrating werd verwijderd. Daarvoor in de plaats kwamen groene borders. Tot tevredenheid van de bewoner, die nu een mooie tuin heeft en tegelijk zorgt voor weer een stukje extra waterberging.

Foto: Gemeente Ridderkerk