Heeft u het Ridderkerkse Verkiezingsdebat gemist?

Dan kunt u altijd nog even terugkijken of luisteren naar het Verkiezingsdebat dat afgelopen zaterdag 13 maart werd gehouden in de kantine van RTV-Ridderkerk en was georganiseerd door Bibliotheek AanZet en RTV-Ridderkerk.

Van alle landelijke politieke partijen die in de Ridderkerkse gemeenteraad vertegenwoordigd zijn waren PvdA, SGP en VVD aanwezig om een toelichting te geven op drie belangrijke thema’s die ons allemaal bezighouden. In debat gingen Ilse Verdiesen (VVD), Ruud van den Bergh (PvdA) en Rick van de Waerdt (SGP) over hoe het nu verder moet met Nederland. In Den Haag worden wetten gemaakt, die ook de inwoners van Ridderkerk raken. Aan de hand van een drietal stellingen leidde presentator Eric Harreman het debat.

Zo werd gesproken over de jeugd. Kinderen moeten steeds vroeger naar een schoolvorm toe en dit vraagt veel van het gezin. Kunnen kinderen nog wel kind zijn? Moet er daarnaast voor jongeren van 18 jaar en ouder weer een basisbeurs komen? Een tweede belangrijk onderwerp is de woningnood in Nederland, heel veel mensen hebben de mogelijkheid niet om een huis te vinden of te verhuizen. Op welke manier kunnen we het doorstromen bevorderen en betaalbare woningen realiseren? Het derde onderwerp gaat over het klimaat. Het klimaat is aan het veranderen, wat is de juiste manier om hier op in te grijpen of zijn we misschien al te laat?

Heeft u het verkiezingsdebat gemist?
Luister u het dan terug via onze Uitzending Gemist (Kies Riddersportshow van Zaterdag 13 maart 14.00 uur).
Of kijk terug via YouTube (Programma start na 12.30 minuten).

Stemmen kan nog op dinsdag 16 maart en woensdag 17 maart op de diverse stembureaus in Ridderkerk tussen 07.30 en 21.00 uur.

Foto’s: Wendy Harreman