(Her)opening Bij Bosshardt Ridderkerk

Het heeft vanwege de Coronamaatregelen lang op zich moeten wachten maar eindelijk was het zo ver; op woensdag 20 april 2022 werd de(her)opening van Bij Bosshardt Ridderkerk gevierd. Dit is buurthuiskamer van het Leger des Heils aan de Burgemeester van der Wayfortstraat 32.

Sinds 1 november 2020 gaan zij verder onder de naam Bij Bosshardt, het voormalig buurtsteunpunt Ridderkerk en dat werd gevierd met betrokkenen, bezoekers en vrijwilligers.

Een ontmoetingsplek waar iedereen jong, oud, arm en rijk, allochtoon of autochtoon welkom is. Je kunt er terecht voor een kop koffie, een luisterend oor, gezellige maaltijden of andere activiteiten. Bij Bosshardt voorkomt eenzaamheid en geeft mensen het gevoel erbij te horen. Buurtbewoners weten Bij Bosshardt te vinden en komen op deze manier uit een sociaal isolement. Het geeft contacten aan buurtbewoners die elkaar anders niet zouden ontmoeten.

Hannelise Tvedt, territoriaal commandant van het Leger des Heils in Nederland, Tsjechië en Slowakije was speciaal naar Ridderkerk gekomen om samen met wethouder Laurens Franzen de vestiging Bosshardt Ridderkerk te openen door het hijsen van een vlag.

Daarna was er tijd voor een taartje en een kopje koffie in de gezellige huiskamer van Bosshardt Ridderkerk.

Bosshardt Ridderkerk is een laagdrempelig buurtsteunpunt van Leger des Heils. Gratis koffie/ thee- tweedehands kledingwinkeltje en een luisterend oor voor een ieder die dit nodig heeft! De tweedehandskleding kan voor €1 per stuk worden aangekocht en hier wordt dan ook goed gebruik van gemaakt.

De Week van Tweedehands Textiel 2022 is ook van start gegaan. Op woensdag 20 april 2022 werd de week afgetrapt! De Week van Tweedehands Textiel duurt t/m woensdag 27 april 2022 .Textielhergebruik is goed voor de aarde. Het scheelt een boel grondstoffen en kilo’s gifstof als je je kleding een tweede leven geeft. Door het te doneren of zelf wat langer te dragen.

Foto’s Wessel Dekker