Het Cultureel Seizoen in Ridderkerk is geopend

Afgelopen zaterdag 1 september werd het Cultureel Seizoen in het Theater Het Plein geopend door wethouder Marten Japenga. Bezoekers konden genieten van optredens, meedoen aan workshops én meer informatie krijgen over de lokale cultuuraanbieders die Ridderkerk rijk is.

Deze maand start het nieuwe culturele seizoen: hét moment om die ene hobby weer op te pakken, je eindelijk bij die muziekvereniging te voegen óf om iets totaal nieuws te ontdekken voor jezelf of voor je kind(eren). Tijdens de Opening Cultureel Seizoen Ridderkerk waren cultuuraanbieders met de disciplines Kunst & Design, Muziek, Theater, Dans, Geschiedenis en Literatuur en waren er optredens van het Ridderkerks Jeugdorkest, Big Band, De Noordzangers en de Hooi en Stro Kapel en workshops muziek en fotografie. Voor de liefhebbers die het gemist hebben, hier nog het overzicht van de deelnemers:

• Muziekvereniging Harmonie Slikkerveer
  • Muziekvereniging Excelsior Bolnes
  • Stichting Oud Ridderkerk
  • Studio Galerie ImSpa
  • Stichting Building Arts
  • De Bibliotheek AanZet
  • Gilde Ridderkerk
  • Kunstroute Ridderkerk
  • Roelie ’t Jong Fotografie
  • St. Multicultureel Ridderkerk Afghaanse vrouwengroep
  • Mark Isarin
  • Muziekschool Ridderkerk
  • Servicebureau Onderwijs&Cultuur

Muziekschool Ridderkerk organiseerde deze editie van de Opening Cultureel Seizoen Ridderkerk.

Foto’s Arjan ’t Jong