Hollandse spelletjes in Hollands weer

Felle regenbuien en een stralende zon wisselden elkaar vrijdagmiddag 16 september 2022 in hoog tempo af. Het Hollandse weer deerde de ongeveer veertig Ridderkerkse nieuwkomers niet, die meededen aan de sport- en spelmiddag in en bij sporthal De Wissel.

Dit keer deden ook vluchtelingen uit Oekraïne mee. Met de middag gaf Stichting Present een vervolg aan wat inmiddels een traditie is geworden: nieuwe Nederlanders/Ridderkerkers op een ontspannen manier kennis laten maken met elkaar én met een paar typisch Nederlandse spelletjes, zoals sjoelen en kaas dragen. Voor de organisatie werkte Present samen met Facet Ridderkerk, Korfbalvereniging KCR, Vluchtelingenwerk en het Farelcollege. Hofstede de Paradijshoeve trakteerde op lekkere koeken.

Naarmate het buiten natter werd, verplaatsten de activiteiten zich naar de sporthal. Op sokken werd gebasketbald en gevoetbald. Burgemeester Anny Attema bekeek de activiteiten vanaf de tribune en reikte na afloop de prijzen uit. Nadat de deelnemers diverse selfies met de burgemeester hadden gemaakt was het tijd voor het heerlijke pannenkoekenbuffet, verzorgd door leerlingen van het Farel College.

Foto: Gemeente Ridderkerk