Huib van Tuijl overleden

Op 88-jarige leeftijd is vorige week woensdag Huib van Tuijl overleden.

Van Tuijl was onder andere zo’n 10 jaar gemeenteraadslid voor het CDA in de Ridderkerkse gemeenteraad, maar daarnaast een zeer gewaardeerd oud-bestuurslid en medewerker bij RTV-Ridderkerk.

Huib van Tuijl was jarenlang de mysterieuze columnist A.M. Maaskant Hordijk, waarvan zijn columns werden ingesproken door Ger Schilt en uitgezonden in het actualiteitenprogramma Prettig Weekend. De columns gingen vaak over een of meerdere actualiteiten in Ridderkerk.

Daarnaast was Huib van Tuijl ook programmamaker. Samen met Wim Verkaik stond hij aan de basis van het radioprogramma Breed Belicht, dat diverse complexe en ingewikkelde onderwerpen belichtte. Maar Huib begon zijn medewerkerschap bij de Stichting Lokale Omroep Ridderkerk als penningmeester in 1994. Ook werd hij penningmeester van de Stichting Reclame Radio Ridderkerk, dat later weer samengevoegd werd met de SLOR. Per 1 januari 2015 trad Huib af als bestuurslid van de SLOR.

Wij herinneren Huib van Tuijl als een trouwe en zeer betrokken vriend van RTV-Ridderkerk. De uitvaart heeft reeds plaatsgevonden.

Namens bestuur en medewerkers van RTV-Ridderkerk wensen zijn familie en vrienden veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.