Ideeën voor de buurt altijd welkom

Woensdag 18 september was de jaarlijkse Huiskamer van Ridderkerk. In de Hofzaal konden inwoners zowel overdag als ’s avonds in gesprek gaan met medewerkers van de gemeente en collegeleden. Ze konden hun ideeën brengen en vragen stellen.

Veel inwoners dachten mee over het mobiliteitsplan. Hierin wordt opgeschreven hoe we de komende jaren omgaan met alle soorten van vervoer. Ridderkerk moet bijvoorbeeld vlot bereikbaar blijven en er moet meer ruimte komen voor fietsers en voetgangers. Ook waren er in de Huiskamer veel vragen en opmerkingen over het groenonderhoud en het nieuwe afvalbeleid.

De gemeente bedankt u voor uw ideeën. Maar niet alleen op deze dag kon meedenken en -praten. De gemeente helpt enthousiaste bewoners met een plan om de buurt prettiger en gezelliger te maken graag verder.

Uw idee

Heeft u een idee weet u niet waar en hoe te beginnen? Neem dan contact op met een van de wijkregisseurs.

Jan Willem Steeman (Centrum, West, Oost en Slikkerveer) via j.w.steeman@ridderkerk.nl, Yeri Goossens (Bolnes en Oostendam) via y.goossens@ridderkerk.nl
en José Gerritse (Rijsoord en Drievliet/’t Zand) via j.m.w.gerritse@ridderkerk.nl.

Alle wijken hebben hun eigen wijkoverleg. Hier ontmoet u medebewoners en werkt u met hen aan de leefbaarheid. Met uw inbreng kan de gemeente betere plannen maken.

Foto: Gemeente Ridderkerk