Impressie LEKKER “goes WILD WEST”

LEKKER RIDDERKERK werd op zaterdag 15 oktober 2022 alweer voor de achtste keer gehouden in het Winkelhart Ridderkerk. Het thema van dit jaar was dat LEKKER het zich zowel culinair als qua entertainment richtte op de USA en de landen van Midden-Amerika zoals Mexico. Dat betekent dat de producten die geproefd konden worden hun herkomst kennen uit deze landen. Van onder andere hamburger tot taco, van hotdog tot Chili sin carne en van candyfloss (suikerspin) tot popcorn.

Met het thema LEKKER “goes Wild West” stonden er artiesten op het programma die geheel in de lijn van dit thema pasten. Naast alle foodproducten kon er dus muzikaal genoten worden.

BBQ wedstrijd

Tijdens het evenement werd een BBQ wedstrijd georganiseerd om voor de titel “BBQ-King van Ridderkerk” te strijden. Vijf kandidaten gingen mee onder leiding van de Pitmasters Bob Berndsen en Michel Stomp de uitdaging aan. Zij namen plaats achter een Weber Go-Anywhere Houtskoolbarbecue en gingen aan de slag met de ingrediënten uit een goed gevulde Mysterybox om een steak te bereiden.

De resultaten werden door een deskundige jury beoordeeld. Ralph de Kok, bekend als bbq-meester van programma’s bij RTL4 en SBS6 deed als voorzitter van de jury de prijsuitreiking en de vijf kandidaten kregen allemaal een mooie prijs mee naar huis.

Het evenementen LEKKER Ridderkerk werd zeer enthousiast ontvangen door het winkelend publiek en is zeker voor herhaling vatbaar.

Foto’s: Erik Jonkman