Internationaal gesignaleerde Hongaar in Ridderkerk aangehouden, nog gevangenisstraf van minimaal 13 jaar

Dinsdagavond 29 juni 2021 rond 22:30 uur kreeg de politie een melding van onbeheerde bagage op het Sint Jorisplein in Ridderkerk. Ter plaatse gekomen troffen de agenten daar een grote koffer en twee tassen aan.

Tot hun verbazing zat er nog één man op het verder uitgestorven terras van een café zitten. Nadat de agenten aan de man hadden gevraagd of de koffer en de tassen bij hem hoorden, antwoordde hij hierop bevestigd. Na een kort gesprek met de man, waarom hij daar zat en wat hij hier nog alleen aan het doen was op dit tijdstip werd zijn personalia gecontroleerd.

Uit bevraging in het politiesysteem bleek dat de 31 jarige man internationaal gezocht werd door de Hongaarse autoriteiten. Na contact met de collega’s van de Landelijke Eenheid bleek dat de signalering nog actueel was. Hierop is de man door de politie aangehouden.

Op het bureau bleek na het inzien van het Europees Aanhoudingsbevel dat de man voor meerdere strafbare feiten gezocht werd. Ook stond in het dossier hoeveel gevangenisstraf de man zou kunnen krijgen. Alles bij elkaar opgeteld kwam de politie uit op een straf van minimaal 13 jaar, maar het kan zijn dat er nog meer zaken tegen hem lopen in Hongarije. De uitlevering aan Hongerije zal van de week bij de rechter getoetst worden.

Foto: Politie