Jeugdland Ridderkerk 2018

Vanaf dinsdag 21 augustus tot en met vrijdag 24 augustus gaat het weer gebeuren in sporthal De Fakkel, De Jeugdland Ridderkerk 2018. De sporthal is dinsdag tot en met donderdag geopend van 9.30 uur tot 16.00 uur. In verband met het afbreken en opruimen zal er op vrijdag een half uurtje eerder gestopt worden, dus om 15.30 uur.

Ook dit jaar is het de organisatie weer gelukt wat andere speeltoestellen en activiteiten te vinden. Zo zal dit jaar de “Slingerbal” er zijn, een behendigheidsspel waarbij je je tegenstanders middels een grote bal van een podium probeer te krijgen. Of wat denk je van de “Klimwand” die buiten opgesteld wordt. Het is een 9 meter hoge wand waar je met 4 personen tegelijk probeer de top te halen, natuurlijk onder begeleiding van professionele begeleiders. Op donderdag is er het “Lach je lens” fotohokje. Alleen of samen met je vriend of vriendin worden daar de mooiste, gekste en raarste foto’s van je gemaakt.

Voor de kleintjes zal er weer een speciale hoek gecreëerd worden. Er wordt nog gezocht hoe deze hoek precies wordt ingevuld maar er zullen zeker weer attributen speciaal voor de kleintjes in komen.

Op knutselgebied zijn er als nieuwtjes dat men aan de slag gaat met ijsstokjes en worden er letterkettingen gemaakt. Bij het krimpey zijn er leuke nieuwe voorbeelden om sleutelhangers te maken. Voor de rest zijn de dames nog druk zoekende naar nieuwe knutsels en frutsels.

Tuurlijk zijn er ook de vaste bewegingsonderdelen zoals Bungee, digidance, rollerbank-fietsen en The Hill Running stormbaan. De aquarollers zijn weer besteld dus er kan weer in het zwembad over water gelopen kan worden. Voor het oude vertrouwde knutselen is er weer bloemschikken, figuurzagen, tattoo’s, modelbouw en vogelhuisjes timmeren.

De jaarlijkse finale Ridderkerks kampioenschap ‘4 op ’n rij’ staat op vrijdag weer op het program. Gedurende de hele dag zijn er voorrondes waarna ’s-middags de winnaars in de finale gaan uitvechten wie de prachtige beker gaat winnen en zich een jaarlang Kampioen van Ridderkerk mag noemen.

Kortom, het belooft weer een spectaculaire week te worden waar voor een ieder wat te doen en te beleven valt. Het blijft tenslotte een speel en doe week voor de jeugd van Ridderkerk van 4 tot 12 jaar. De organisatie is er eigenlijk best trots op dat dit allemaal nog steeds aangeboden kan worden voor € 2,50 per dag of € 7.50 voor 4-dagen.

Bron: SER