Jeugdlintje voor jonge Ridderkerkers

Kent u een kind of jongere die het verschil maakt in Ridderkerk? Dan kan hij of zij als waardering een jeugdlintje krijgen van de gemeente. Kent u iemand die zo’n lintje wel verdient? Na de zomervakantie kunt u hem of haar aanmelden.

Met het jeugdlintje laat de gemeente zien dat zij de maatschappelijke en/of vrijwillige inzet van kinderen en jongeren in Ridderkerk waardeert. De jongeren kunnen nog geen Koninklijke onderscheiding krijgen. Daarvoor is vereist dat mensen zich minimaal 15 jaar inzetten voor de maatschappij. De uitreiking is rond de Dag voor de Kinderrechten (20 november). De datum volgt nog.

Wie kunt u aanmelden?

Alle kinderen en jongeren van 6 tot 18 jaar die het verschil maken voor Ridderkerk kunnen een jeugdlintje krijgen. Hiervoor zijn wel een aantal eisen:

• Kandidaten wonen in Ridderkerk
• Ze zetten zich belangeloos en vrijwillig in voor Ridderkerkers of in de wijken.
• Ze hebben een bijzondere prestatie geleverd of hebben zich in het afgelopen jaar minimaal een halfjaar voor de maatschappij ingezet.
• Kandidaten kunnen niet zichzelf aanmelden.
• U kunt geen groepen aanmelden.

U kunt van 14 september tot en met 9 oktober kandidaten aanmelden. Over de aanmelding volgt later meer informatie. Kijk voor meer informatie en alle voorwaarden op www.ridderkerk.nl/jeugdlintje.

Een jury beoordeelt de aanvragen. Die jury bestaat dit jaar uit onder anderen burgemeester Anny Attema en wethouder Marten Japenga (welzijn en participatie).

Afbeelding: Gemeente Ridderkerk