Jeugdwielertour 3×2 2022 dag 3: Diergaarde Blijdorp

Op dag drie, woensdag 10 augustus, werd vanwege het 50-jarig jubileum van de jeugdwielertour een bezoek gebracht aan de Diergaarde Blijdorp.

Als eerste werden de winnaars van de dag ervoor bekend gemaakt, groep 2 Groente en Fruit Import van Ooijen met leiders Daniëlla Claessens en Yiva Bravenboer. Daarna vertrokken om ongeveer 9.00 uur de drie bussen met de deelnemers van de jeugdwielertour 3×2 richting Rotterdam vanaf het parkeerterrein van Hotel Van der Valk Ridderkerk.

In Blijdorp aangekomen kregen de 18 groepen ieder een envelop, waarop stond naar welk ‘continent’ in het park ze moesten. Daarmee werd een quiztocht door de hele Diergaarde uitgezet.

Vlak voor vertrek werd de razende verslaggever van Radio Ridderkerk ‘aangevallen’ door een heuse -opgezette- krokodil, maar al gauw hadden enkele groepsleden het gevaarlijke beest onder controle.

Na een kleine verfrissing met limonade bij de bus, vertrokken de bussen om ongeveer 15.30 uur weer huiswaarts om in het restaurant van Hotel Van der Valk patat met ander lekkers te eten.

Smakelijk eten!

Dagelijks wordt de dagsamenvatting uitgezonden op TV Ridderkerk op ieder heel uur.

TV Ridderkerk is te zien op het digitale Ziggo kanaal 46 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk.

Foto’s: Aad Hoogendijk en Helma Hoogendijk

Video: Rens Bok