Jeugdwielertour 3×2 2022 dag 4: De IFO waterrace

Op donderdag 11 augustus stond de langste etappe van de week op het programma van de Jeugdwielertour 3×2. De karavaan reed dit keer naar het Zwembad Schoonenburg in Nieuw Lekkerland.

Gewoonlijk zouden aan het begin van de dag de winnaars van gisteren door de jury bekend gemaakt. Ditmaal was dit niet het geval, vanwege het bezoek aan Diergaarde Blijdorp. Wel is er een quiz gespeeld, waar groep 9 Hightone Licht en Geluid met leiders Fenna IJsselstein en Naomi van Vliet als winnaar werd uitgeroepen.

De karavaan is vroeg vertrokken richting Nieuw Lekkerland. Eerst nog door Slikkerveer en het industrieterrein en daarna moest de flinke horde genomen worden, de Albasserdamse brug.

Tijdens de kleine rust bij Sportpark Souburgh in Albasserdam werd er ook een kleine kennisquiz gehouden. De leiding had deze in eigen beheer samengesteld.

Al zingend kwamen de groepen iets voor 12.00 uur aan in het Zwembad Schoonenburg. Daar begonnen de jonge deelnemers aan het ‘levend bingo’, het extra spel. Er moest gezocht worden naar allerlei attributen, zoals witte sokken en een hoopje zand, om zo hun bingokaart vol te krijgen.

Na het omkleden begonnen de deelnemers aan de ‘IFO waterrace’, wat staat voor Identified Floating Object. Dit is het spel met de opgepompte rubberen waterschijven. Ook werden de medewerkers uitgenodigd om mee te doen.

De beruchte IFO’s

De razende verslaggever van RTV-Ridderkerk is tussendoor ook nog in het water te zijn gegooid. Helaas zijn hier geen foto’s van aanwezig, wellicht worden deze naderhand nog toegevoegd

Om ongeveer drie uur sprongen de deelnemers weer op de fiets voor een rit naar parkeerplaats van het Reijerpark in Ridderkerk. Dit jaar is gekozen voor een korte route zonder tussenstop, zodat er langer in het zwembad verbleven kon worden.

Even nog een dansje vlak voor vertrek

Dagelijks wordt de dagsamenvatting uitgezonden op TV Ridderkerk op ieder heel uur.

TV Ridderkerk is te zien op het digitale Ziggo kanaal 46 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk.

Foto’s: Wessel Dekker
Aad Hoogendijk