Jeugdwielertour 3×2 2022 dag 5: het pylon-en-bal waterspel

Vrijdag 12 augustus is de laatste reguliere dag van de Jeugdwielertour 3×2 voor de finale in De Fakkel aangebroken.

Eerst werden om half negen de dagwinnaars van de vorige dag bekend gemaakt: groep 4 – Bakkerij Vos Bolnes met als leiders Ian Nellen en Ricardo den Hoed. Daar aansluitend is de karavaan meteen vertrokken richting zwembad de Louwert in Hendrik-Ido-Ambacht. Omdat er weer een hete dag in de verwachting lag, waren de routes nogmaals ingekort.

De leiders van de groepen kregen van 3×2 allemaal een fles water voor de verkoeling, die daarna ook eindeloos mocht worden bijgevuld.

In het zwembad is het Pylon-en-bal waterspel gespeeld, waarbij de spelers vier pylonnen en vier ballen per groep heen en weer moeten zwemmen. Daarna moesten de ballen op de pylonnen geplaatst worden, een hele uitdaging.

Aad te water

De razende verslaggever van RTV-Ridderkerk Aad Hoogendijk was de vorige dag al in het water gekieperd, ook in dit zwembad werd Aad nogmaals een nat pak bezorgd.

Vlak voor de lunch is er ook nog een kennisquiz gedaan.

Om ongeveer 14.30 uur is de karavaan weer terug op de parkeerplaats in het Reijerpark aangekomen. Van daar zijn de groepen naar hun eigen sponsor gereden om de deelnemende fietsen te versieren, iedere groep op hun eigen manier. Allemaal om hun sponsor de volgende te promoten tijdens de optocht naar de finale in De Fakkel.

Dagelijks wordt de dagsamenvatting uitgezonden op TV Ridderkerk op ieder heel uur.

TV Ridderkerk is te zien op het digitale Ziggo kanaal 46 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk.

Foto’s: Marcel Vink

Video: Wendy Harreman en Renée van der Elburg