Jeugdwielertour 3×2 2022 dag 2: vrij zwemmen

De tweede dag werd begonnen met de bekendmaking van de klassementen van gisteren. Het team van Groente&fruit van Gelder met leidsters Ingrid den Hoed en Anoushka Lans waren op de eerste dag als beste geëindigd.

De jonge deelnemers van de 3×2 Jeugdwielertour stapten dinsdag 9 augustus voor de eerste keer op de pedalen om zich, met de vaste wandeltocht door de Heinenoordtunnel, richting Recreatieoord Binnenmaas te fietsen. De route is omgelegd om langs het huis van Arie den Hoed te rijden. Arie is vorige week overleden. Hij was chauffeur van de routewagen van 3×2. Zo moest er toch een afstand van ruim 20 kilometer worden afgelegd om bij het zwembad te komen.

De weersverwachtingen waren goed. Het plan was om het Reuzenglijbaanspel in Zwembad De Binnenmaas te spelen, maar vanwege het grote aantal bezoekers werd het zwembad niet ontruimd. Daarom werd een algemene kennisquiz tijdens de lunch gespeeld en namen de deelnemers van 3×2 Jeugdwieler een duik in het zwembad om vrij te gaan zwemmen tussen de andere badgasten.

In de middag werd er, als vervanging van het geplande waterspel, een puzzelspel georganiseerd.

Rond half vier stapten de deelnemers op de pedalen om weer huiswaarts te keren.

Dagelijks wordt de dagsamenvatting uitgezonden op TV Ridderkerk op ieder heel uur.

TV Ridderkerk is te zien op het digitale Ziggo kanaal 46 (mediabox) en kanaal 336 (CL+ module), KPN kanaal 1377, T-Mobile kanaal 767, Tele2, Vodafone, Solcon en via de mobiele APP RTV-Ridderkerk.

Foto’s: Aad Hoogendijk
Marcel Vink