Jolanta Drzewiecka plaatst haar schilderij van Kerksingel in Burgerwissellijst

Donderdagmiddag 12 mei 2022 plaatste Jolanta Drzewiecka haar schilderij van de Kerksingel in de Burgerwissellijst van Grandcafé Burgerzaken aan het Koningsplein.

De voorstelling is met acrylverf op linnen geschilderd en heeft een formaat van 40 x 50 cm.

Jolanta heeft als hobby’s schilderen, reizen, lezen en sporten. Na haar pensionering is Jolanta met schilderen gestart. Zij vindt haar inspiratie in de natuur, mensen en Ridderkerk. De Kerksingel heeft zij als onderwerp gekozen omdat zij geïnspireerd raakte door de uitstraling van deze huizen in dit straatje en de verhalen van haar man over zijn grootouders, die achter deze huizen woonden.

Jolanta schildert graag verschillende onderwerpen, zoals landschappen, portretten en huizen en wil haar blik op de wereld met anderen delen.

Zij schildert ook in opdracht. Meer informatie hierover is te vinden op haar website jolart.nl.

Door Erik Jonkman