Jongen en meisje vinden dode man in Crezéepolder Ridderkerk

In de Crezéepolder in Ridderkerk is zaterdagochtend om 07.00 uur een onbekende dode man gevonden door een jongen en een meisje. Het slachtoffer lag in de buurt van het Nieuwe Veer langs de rivier de Noord. Dit is een populaire plek onder de jongeren van Ridderkerk.

Hulpdiensten hebben nog geprobeerd om de man te reanimeren, maar dat was geen succes. De man had geen identiteitspapieren bij zich. De politie heeft de vindplaats in de Crezéepolder afgezet en doet onderzoek. Hierbij is ook de hulp van een politiehelikopter ingeroepen om het gebied goed in beeld te krijgen.

Update
De politie heeft na onderzoek de identiteit van de gevonden jongen kunnen vaststellen. Zijn familie is op de hoogte gebracht van het trieste nieuws. De jongeman is naar alle waarschijnlijkheid overleden aan (een overdosis) drugs.

Update
Maandag 23 juli wordt er een grote herdenkingstocht georganiseerd voor de 17-jarige Leonardo Schouten. De tocht start om 19.00 uur bij jongerencentrum Het Baxhuis (Dok-03) aan de Hoge Kade in Hendrik-Ido-Ambacht. Daarvandaan trekt de stoet naar het strandje bij de Crezéepolder, waar Leonardo is overleden.

Update
De optocht is gelopen. Er sloten zich veel mensen, vrienden en familie, bij de stille tocht aan om Leonardo te herdenken. Vuurwerk werd afgestoken en ballonnen werden opgehangen op de plaats waar hij stierf, in de nacht van vrijdag op zaterdag.