Kerstballen voor het goede doel Present Ridderkerk

Nu er, vanwege de coronamaatregelen, geen schaatsbaan op het Koningsplein georganiseerd kan worden, zal het Koningsplein weer decor worden voor de grote kerstboom van de gemeente Ridderkerk.

Rotary Club Ridderkerk gaat samen met Stichting Schaatsbaan Ridderkerk en Stichting Evenementen Ridderkerk een actie starten om tijdens de kerstdagen iets extra’s te kunnen doen voor inwoners die hulp nodig hebben.

“Het was natuurlijk zuur dat we de schaatsbaan moesten annuleren en dat we dus met de kerst niets kunnen betekenen voor de inwoners van Ridderkerk. Toen Rotary Club Ridderkerk ons benaderde met het idee om een actie voor inwoners die hulp nodig hebben te organiseren, waren we gelijk enthousiast.” aldus de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip.

Ook de door Stichting Evenementen Ridderkerk te organiseren Kerstmarkt kan geen doorgang vinden. “De evenementen die wij organiseren brengen inwoners samen. Ondanks dat er al meerdere evenementen dit jaar geannuleerd zijn, doen we met deze actie toch iets voor de inwoners die het niet zo makkelijk hebben” vertelt voorzitter Gerard Sluimers.

Ondernemers en inwoners kunnen een kerstbal van 30cm laten bedrukken met een foto of logo die in de grote kerstboom op het Koningsplein komt te hangen. Een bedrukte kerstbal kost €99,- excl.BTW waarvan het complete bedrag naar het goede doel gaat.

“In Stichting Present Ridderkerk hebben we het goede doel gevonden waar het geld naar toe zal gaan.” vertelt de voorzitter van Rotary Club Ridderkerk, Chris Suiker. “Stichting Present Ridderkerk slaat een brug tussen mensen die iets hebben te bieden en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Met de schenking kunnen we maar liefst drie prachtige lokale initiatieven verzorgen” vervolgen Jojanne van Duinen en Esther van Iersel die als coördinatoren van Stichting Present
Ridderkerk werkzaam zijn.

De drie uitgekozen initiatieven van Stichting Present Ridderkerk zijn sociaal tuinieren: tuinen opknappen voor de mensen die dit door omstandigheden niet zelf kunnen, met eenzame ouderen brunchen bij het Máximacollege en een verzorgd dagje Efteling voor minima gezinnen met kinderen. De eerste kerstbal zal door burgemeester Attema in de grote kerstboom opgehangen worden.

Ondernemers en inwoners die dit initiatief willen steunen kunnen contact opnemen met de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip, via info@schaatsbaanridderkerk.nl of telefonisch via 06-12766579. Het logo of de foto dient uiterlijk 14 december 2021 aangeleverd te worden.

Voor meer informatie: www.schaatsbaanridderkerk.nl/nieuws/kerstballen-voor-het-goede-doel/